piątek, 15 kwietnia 2011

Brownies w wersji podstawowej


Amerykański klasyk - ciasto zbite, ciężkie wręcz gliniaste, ale za to jakie pyszne!!! Oto wersja podstawowa bez orzechów i dodatków. Zaczniemy od niej, a później spróbujemy kolejnych odsłon tych pyszności. Polecam!

 Składniki:
  • 200 g gorzkiej czekolady (ja użyłam połowę mlecznej)
  • 2/3 kostki masła 250 g
  • 1 szklanka cukru
  • 3 jajka
  • olejek waniliowy
  • 1 szklanka mąki 
  • szczypta soli
  
Czekoladę z masłem rozpuścić w kąpieli wodnej lub podgrzewając na małym ogniu, odstawić do lekkiego przestygnięcia. W misce ubijać cale jajka z cukrem i olejkiem waniliowym przez przynajmniej 5 minut.


Do miski z ubitymi jajkami wlewać masę czekoladową i ciągle miksować. Po trochu dodawać przesianą mąkę i sól. Miksować na wolnych obrotach.


Wylać masę na formę o wymiarach 30 - 40cm (w większej brownies będą niższe) wyłożoną papierem do pieczenia. Piec przez 20 minut w temp. 160 st.C. Wystudzić i pokroić. 


Smacznego!

4 komentarze:

  1. super to ciasto wygląda i pewnie świetnie smakuje;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie się piecze... mam nadzieję, że będzie równie dobre jak to, które niedawno jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Poganiana przez moją Drogą Koleżankę już spieszę z komentarzem :)
    Ciasto wyszła przepyszne, od tamtego czasu piekłam je już cztery razy. I podrzucam przepis znajomym, bo wszystkim bardzo smakuje :) Teraz chcę wypróbować jaśniejszej wersji :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba znam kolezankę, ale cieszę się że przepis sie sprawdza!

    OdpowiedzUsuń