czwartek, 19 stycznia 2012

Serowe oponki


Oponki dla wielu z nas kojarzą sie z dzieciństwem. Miło sobie znów ten smak przypomnieć. Ja przepis na te słodkości mam od kilkunastu już lat w moim starym zeszycie z przepisami. Sama dostałam go od cioci do, której jeździłam na wakacje. Oponki z tego przepisu zawsze wychodzą i smakują pysznie. Polecam!


Składniki:
  • 400 g mąki
  • 400 g zmielonego dwukrotnie twarogu lub serka kremowego
  • 1/3 szkl.cukru
  • 2 jajka
  • 1 łyżeczka esensji waniliowej
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany (w UK doskonale sprawdzi się creme fraiche)
  • szczypta soli
  • 1 płaska łyżeczka sody
  • 1 łyżka octu,spirytusu lub wódki
  • cukier puder do posypania

Jajka ubić z cukrem. Dodać ser, esensję, śmietanę, sól i spirytus i na najmniejszych obrotach miksera zmiksować do połączenia się składników. Mąkę przesiać z sodą do masy i zagnieść gładkie ciasto.

Na stolnicy rozwałkować grubo ciasto, podsypując je mąką i wykrawać kubkiem krążki, a w nich kieliszkiem dziurki. Powstałe oponki smażyć na gorącym oleju na złoty kolor z dwóch stron. 

Usmażone osączać na bibule i obtaczać w cukrze pudrze.

Smacznego!


1 komentarz:

  1. MMmm taki mój smak z dzieciństwa, ach babcia robiła pyszne, aż mi zapachniało

    OdpowiedzUsuń