środa, 1 lutego 2012

Babka Majonezowa


Jeśli macie ochotę na babkę, a akurat w lodówce brak masła czy margaryny to właśnie ta babka może być doskonałym wyjściem. U mnie tak właśnie się zdarzyło, ale przypomniałam sobie, że gdzieś miałam przepis na babkę z użyciem majonezu. Moja mama dostała go od swojej znajomej p.Krysi, a ja postanowiłam sobie przypomnieć ten smak. Babka jest wilgotna i bardzo pulchna, dosłownie jak gąbka. Polecam!


Składniki:
  • 4 jajka
  • 1 szkl. cukru
  • 1 szkl. majonezu(o jak najmniej intensywnym zapachu, np.Winiary)
  • 1/2 szkl. mąki pszennej
  • 3/4 szkl. mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • olejek śmietankowy

Białka ubić z cukrem, dodać żółtka. Następnie wmieszać delikatnie majonez i przesiane mąki z proszkiem do pieczenia. 

Na końcu dodać olejek i wymieszane ciasto przelać do formy keksówki, wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą.

Piec w temp.200 st.C około 50 minut (termoobieg 180st.C przez 35') do tak zwanego suchego patyczka. Ostudzić i polać polewą czekoladową lub oprószyć pudrem.

Smacznego!

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz