piątek, 22 kwietnia 2011

Jogurtowy sernik na zimno


To serniczek o bardzo delikatnej konsystencji. Rozpływa się w ustach. Jest jak słodka chmurka w galaretce. To ulubiony sernik mojego męża. Doskonale się przygotowuje w upalne dni, gdy nie mamy ochoty piec. Polecam!

Składniki:
  • 1000 ml gęstego jogurtu (ja użyłam kremowego jogurtu greek style)
  • 400 ml kremówki
  • 8 łyżek cukru pudru
  • 3 czubate łyżki żelatyny
  • biszkopty podłużne lub okrągłe na spód
  • owoce (brzoskwinie z puszki,truskawki itp.) 
  • galaretka brzoskwiniowa

Żelatynę rozpuścić w niewielkiej ilości gorącej wody. Ubić śmietanę, dodać cukier i stopniowo jogurt. Cały czas miksować. Wlewać stopniowo, lekko przestudzoną żelatynę cały czas miksując na najwyższych obrotach.


Tortownicę o dużej średnicy( 26-28cm ) wyłożyć szczelnie folią aluminiową a na niej poukładać biszkopty. Można użyć innej formy do ciasta może być prostokątna, ja użyłam 2 mniejszych foremek (jeden serniczek był podarunkiem na zajączka). 


Na biszkoptach ułożyć owoce,a na nie wylać masę jogurtową. Schłodzić w lodówce.
Gdy masa stężeje poukładać na niej resztę owoców i zalać galaretką. Schłodzić przez kilka godzin.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz