wtorek, 13 września 2011

Gruzińskie obwarzanki orzechowe


... a dla mnie to po prostu kruche ciastka przełożone kremem czekoladowym i polane czekoladą. Ciasteczka sklejone są po dwa razem, a na wierzchu posypane posiekanymi orzechami. Dla mnie najlepsze na drugi dzień jak już troszkę namiękną. Dla wszystkich, którzy mają ochotę na kruche ciasteczka z czekoladą. Polecam
Przepis z dodatku do Dziennika,, Polska Europa Świat''.


Składniki:
  • 250 g mąki
  • 100 g masła
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • 6 łyżek cukru
  • cukier waniliowy
  • słoiczek kremu czekoladowego typu nuttela
  • 100 g podprażonych i posiekanych orzechów laskowych (ja użyłam mniej)
  • opakowanie polewy deserowej (ja użyłam 50 g rozpuszczonej czekolady mlecznej)

Mąkę posiekać z masłem, dodać cukier, cukier waniliowy sól i jajko. Szybko zagnieść ciasto i owinięte w folię schłodzić w lodówce przez 30 min.


Po tym czasie wyjąć rozwałkować na grubość około 3 mm, podsypując nieco mąką. Wykrawać szklanką kołka, a  ich środki wykrawać kieliszkiem o najmniejszej średnicy.

Piec w temp. 180 st.C przez około 10 min., aby się nie przyrumieniły (termoobieg 170st.C piec nieco krócej). Studzić na kratce.

Zimne ciasteczka smarować kremem czekoladowym i sklejać po 2 ciasteczka spodami do siebie. Wierzch każdego ciastka posmarować polewą czekoladową i posypać orzechami.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz