czwartek, 12 stycznia 2012

Batoniki muesli (Muesli bars)


Są bardzo smaczne i pożywne, po za tym bardzo proste w przygotowaniu. Przeważnie ziarna, płatki, orzechy i suszone owoce łączone są ze sobą mieszaniną rozpuszczonego masła i brązowego cukru, ale jest też wersja ze słodkim mlekiem skondensowanym. W taki np. sposób przygotowuje swoje batoniki Nigella. Ja również postawiłam na szybsze i prostsze przygotowanie. Do moich batoników użyłam gotowej mieszanki muesli i puszki skondensowanego mleka. Żeby batoniki były bardziej chrupiące dodałam chrupek ryżowych. Po upieczeniu niektóre z batoników posmarowałam rozpuszczoną białą czekoladą. Polecam! 


Składniki:
  • 500 g ulubionego muesli(moje  składało się z płatków owsianych, pszennych,orzechów laskowych i migdałow, a także rodzynek)
  • 1 puszka skondensowanego mleka słodzonego (400 g)
  • 1 i 1/2 szkl. chrupek ryżowych
  • garść posiekanych suszonych moreli
  • czekolada (nie musi być) 

Piekarnik rozgrzać do 150st.C (termoobieg 140st.C). 

Muesli wymieszać w misce z chrupkami ryżowymi i morelami. Wlać mleko. Wszystko dokładnie wymieszać i wyłożyć na standardową blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.
Wygładzić wierzch i piec przez 30 min. Po tym czasie zmniejszyć temp. do 130st.C i piec jeszcze 20 min.( w termoobiegu nieco krócej około 10-15min.).

Po upieczeniu ostudzić przez 20 minut, a następnie pokroić w odpowiednie dla nas kawałki. Czekoladę rozpuścić i posmarować spody batoników. Zostawić do zastygnięcia.

Batoniki można przechowywać przez dłuższy okres czasu w szczelnym pojemniku.

Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz