piątek, 6 stycznia 2012

Pączki hiszpańskie


... nazywane też wiedeńskimi czy gniazdkami, spotkałam nawet cukiernię, w której nosiły nazwę oponek. Jakkolwiek by się nie nazywały smak jest absolutnie ten sam - po prostu pyszny. Przygotowuje się je z ciasta , takiego jak na karpatkę czy ptysie. Muszę się przyznać, że sama zjadłam połowę z nich. Tłumaczę to zachciankami ciążowymi, ale jakoś muszę. Mnie osobiście bardzo smakują te zatopione dokładnie w lukrze, ale moje maluchy wolą te obsypane drobnym cukrem. Przygotowałam obie wersje. Dla każdego coś pysznego! Polecam!
Przepis z Dziennka Polska-Europa-Świat (dodatek kulinarny).


Składniki na ciasto:
  • 1 szkl. wody
  • 100 g masła
  • szczypta soli
  • 200 g mąki
  • 4 jajka
 Składniki na lukier:
  • 200 g cukru pudru
  • soku z limonki
  • cykata (nie dawałam)
dodatkowo:
  • 1/2 l oleju do smażenia

Wodę z masłem zagotować, zmniejszyć płomień i jednym ruchem wsypać przesianą mąkę. Mieszając gotować, aż  ciasto zacznie odchodzić od ścianek garnka. Całkowicie wystudzić.

Do wystudzonego ciasta dodawać po jednym jajku i miksować do całkowitego połączenia się składników.

Gotowe ciasto przełożyć do szprycownicy. Założyć na niej końcówkę z największym otworem i wyciskać krążki na przygotowanych wcześniej kawałkach papieru do pieczenia. 

Kawałki powinny mieć wielkość mniej więcej 10 na 10 cm. Jeśli używamy papieru do pieczenia z silikonem nie trzeba go smarować olejem, w innym wypadku, każdy kawałek papieru smarujemy odrobiną oleju.

Olej rozgrzać na średnim ogniu. Na odpowiednio rozgrzany kłaść pączki odwracając papierek z wyciśniętym krążkiem ciasta do góry pergaminem. Krążek łatwo się zsunie. 

Smażyć po 2-3 minuty z każdej strony na złoty kolor. Wyjąć i osączyć na bibule.

Cukier puder utrzeć z 2-3 łyżkami wrzątku i sokiem z limonki. Pączki zanurzać w glazurze, posypać cykata i odstawić do ostudzenia.

Smacznego!









3 komentarze: