poniedziałek, 14 maja 2012

Domowe krówki kruche


Brak cukru we krwi? Krówka pomoże ;) Cukierki szybko się przygotowuje. Są kruche i słodkie. Bardzo przypominają mi te, które dawno temu robiła mi moja babcia. Ja zrobiłam o smaku waniliowym, ale można dodać kakao, orzechy lub kokos dla innego smaku. Przepis na nie powstał z wymieszania różnych innych przepisów i zasobów mojej szafki. Następne w planach są te ciągutkowe. Polecam!




Składniki na około 26 sztuk:
  • 300 g cukru (najlepiej drobnego)
  • 1/3 szkl. śmietanki 30%  (ewentual. mleka)
  • 100 g słodkiego mleka skondensowanego
  • 1 łyżka golden syropu
  • szczypta soli
  • 1 łyżka aromatu waniliowego
  • 65 g masła
  • 1/2 łyżeczki octu

Cukier ze śmietaną zagotować. Zmniejszyć ogień i dodać resztę składników. Ciągle mieszając do momentu, aż masa zgęstnieję i zmieni kolor na ciemniejszy (około 20-30 minut).

Gotową masę wylać do foremki (u mnie keksówka) wyłożoną papierem do pieczenia.

Po 5 minutach masę (jeszcze bardzo ciepłą) pokroić na kawałki w rozmiarze nam odpowiadającym.

Jeśli zostawiamy cukierki na dłużej należy każdy osobno owinąć w papierek.

Smacznego!




1 komentarz: