sobota, 20 kwietnia 2013

Babka z serkiem kremowym (Cream cheese pound cake)


Bardzo smaczna babka. Wilgotna, mięciutka i słodka z chrupiącą skórką. Dzięki dużej ilości masła i serka kremowego dosłownie rozpływa się w ustach. Absolutnie godna polecenia. 
Przepis pochodzi ze strony joyofbaking.com

Składniki na dużą formę z kominkiem (ja piekłam z połowy porcji w mniejszej foremce): 
  • 390 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki soli (moim zdaniem szczypta wystarczy w zupełności)
  •  340 g masła o temp. pokojowej
  • 226 g kremowego serka twarogowego (ja użyłam serka typu philadelphia)
  • 550 g cukru (w zupełności wystarczy 450-500)
  • 2 i 1/2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • skórka otarta z jednej cytryny (dałam też sok wyciśnięty z połowy cytryny)
  • 6 dużych jajek
  • dodatkowo dałam garść rodzynek
 Mąkę z proszkiem, sodą i solą przesiać do miski. W innej, dużej misce utrzeć mikserem masło na puch. Do ucieranego masła dodać serek i dalej ucierać. Cukier dodawać stopniowo kontynuując miksowanie.

Do gładkiej masy dodać aromat, skórkę cytrynową i miksując dodawać po jednym jajku. Gdy jajka będą już wmiksowane dodać przesianą mąkę z dodatkami i delikatnie miksować, ale nie za długo. Wystarczy, że składniki się połączą. Na koniec można dosypać rodzynki.


Formę wysmarować dokładnie masłem i oprószyć mąką. Wyłożyć na nią przygotowane ciasto i piec w temperaturze 180 st.C (termoobieg 165-170 st.C) przez 50-70 minut. (Najlepiej sprawdzić patyczkiem czy ciasto jest już gotowe).

Po upieczeniu zostawić na jakieś czas, aż przestygnie, a później przełożyć na talerz.

Ciasta nie trzeba lukrować czy posypywać cukrem pudrem, ani tez polewać czekoladą. Jest pyszne podane bez dodatków, choć oczywiście z owocami i śmietaną będzie wyglądało atrakcyjniej.

Smacznego! 



 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz