wtorek, 13 grudnia 2011

Ciasto kisielowe

To tak naprawdę babka, która nie należy do tych wilgotnych. Ja osobiście nie przepadam za takimi babkami, dlatego postanowiłam ją wzbogacić  kremem śmietanowym, dzięki temu ciasto je się o wiele przyjemniej. Mój starszy syn za kremami nie przepada i zażyczył sobie pozostawienie kilku kawałków bez dodatku śmietany. Dla niego takie ciasto to rodzaj biszkopta, który bardzo lubi. 


Składniki:
  • 4 jajka
  • 1 szkl. cukru
  • 1 i 1/3 szkl. mąki
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 kisiele (u mnie wiśniowe)
  • 1/2 szkl. oleju
dodatkowo: 
  • 250 ml kremówki
  • 4-5 łyżek kremowego serka
  • 1/3 słoiczka dżemu (u mnie wiśniowy)

Jajka ubić z cukrem, dodać przesianą mąkę z proszkiem i kisielami. Na końcu dodać olej i dokładnie wymieszać.


Gotowe przelać do formy (moze być okrągła lub podłużna). Piec 30 min. w temp.180st.C do tzw.suchego patyczka (termoobieg 165-170st.C piec nieco krócej). Wystudzić.


Kremówkę ubić i połączyć ze serkiem i dżemem. Krem wyłożyć na ostudzone ciasto.

Smacznego!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz