czwartek, 22 grudnia 2011

Nadziewana śliwka w czekoladzie


Małe, słodkie i pyszne... W sam raz na świateczny stół jako dopełnienie wigilijnych słodkich propozycji. Śliwki suszone nadziewamy różnymi orzechami. Najlepiej jeśli będą wcześniej uprażone. Ja do nadziewania śliwek użyłam orzechów laskowych, nerkowca, włoskich i migdałów. Tak wypełnione śliwki zanużamy w rozpuszczonej czekoladzie z dodatkiem masła i spirytusu. Po prostu pycha! (Ja będę musiała zrobić drugą porcję bo do świąt to już chyba śladu po nich nie będzie). Polecam!
Przepis dość mocno zmieniony przeze mnie, z programu ,,Babeczki wigilijne''.


Składniki:
  • śliwki suszone około 20 sztuk
  • orzechy (u mnie migdały, włoskie, laskowe, nerkowca) też około 20 sztuk
  • 100 g czekolady mlecznej lub deserowej(wg uznania)
  • 1 łyżeczka masła
  • 0,5-1 kieliszek spirytusu

W śliwce w miejsce pestki włożyć orzech. Czekoladę z masłem rozpuścić i dodać spirytus. W przypadku, gdy masa byłaby zbyt gęsta dolać nieco ciepłej wody.

Nadziane śliwki zanurzać w czekoladzie i układać na pergaminie. Schłodzić w lodówce.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz