piątek, 9 marca 2012

Makowe obwarzanki z ciasta francuskiego


Kupuję je zawsze kiedy jesteśmy w Polsce. Są przepyszne, szczególnie do kawki w rodzinnym gronie. Dziś postanowiłam je przygotować sama w ten sam sposób co paluchy serowe. Dzięki użyciu gotowych półproduktów jak ciasto francuskie i masa makowa przyrządza się je w tempie ekspresowym. Bardzo polecam!


Składniki:
  • 1 opak. ciasta francuskiego w płacie (ja użyłam 320g opak.)
  • 8 łyżek gotowej masy makowej
  • białko do posmarowania
  • lukier do polania

Płat ciasta lekko podsypać mąką i delikatnie go rozwałkować. Następnie podzielić go na 2 równe części, a na jednej z nich rozłożyć masę makową. 

Docisnąć drugą cześć ciasta i pokroić na paski o szerokości 1 cm i długości nam odpowiadającej. Ja pocięłam na paski o długości krótszego boku po złożeniu obydwóch połówek ciasta (miały około 20 cm długości). 

Każdy pasek poskręcać w spiralki i skleić końce tworząc obwarzankę.


Gotowe ułożyć na wysmarowanej tłuszczem lub wyłożonej papierem do pieczenia blaszce i posmarować białkiem.
Piec w temp. 180st.C przez 15-20'.

Upieczone przestudzić i polukrować.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz